Hösten 2008 köpte vi den här kolonin. Sedan dess försöker vi att med olika projekt - små och stora - förändra kolonin och göra den till vår egen.
Kolonin är belägen i Lund och vi vill att det ska synas i stilen. Den stora köksträdgården har därför fått formen av en formell klosterträdgård (Lund myllrade ju av kloster under medeltiden).
På den här bloggen kan du följa våra projekt och framväxten av en lundensisk koloni.
Välkommen!

fredag 30 juli 2010

Betong


Idag skulle jag egentligen gett mig på att måla det sista på kolonistugan så att den skulle vara 100% klar när semestern tar slut på måndag. Men just idag ville vädret regn. Det välkomnas naturligtvis då det inte regnat på evigheter. Men det blev inget målat så klart. Istället fick det nya fågelbadet göra premiär.

Under våren har jag gjort den lilla fågeln i keramik med just den tanken att sätta den på kanten av ett fågelbad i betong. Eftersom jag aldrig gjutit betong förut fick jag hjälp av en vän, Sólveig Fredriksdóttir, att göra själva fågelbadet. Här nedan har jag precis gjutet det på en kulle av sand.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar